16 Jun 2014

Makan Roti Tapi boleh Kekal Cantik

Assalamualaikum,

Hah hari ini aku nak share pasal roti pulak walaupun aku tak la cantik sangat tapi aku tary jugak nak jadi cantik. Hahaha actually cantik luar je pun tak guna jugak kan. Ops hehehe

Mesti U all tak percaya kan? Yup memang betu;hanya sekeping roti boleh kekalkan kesihatan serta cantik secara semulajadi gitu. Tapi kaa ada syarat dia tau. Korang kena la pandai gabungkan dgn buah-buahan n sayur..

Okay aku bagi 6 tips.

1)    ROTI + COKLAT + KEKACANG + PISANG
Campuran ini dapat menghasilkan dan menaikkan hormon gembira. Malah ia juga dapat mengekalkan keseimbangan kandungan gula dalam badan. Oleh itu, gabungan ini dapat mengurangkan rasa tertekan dan menghilangkan perasaan sedih yang timbul.

2)    ROTI + KEJU + STRAWBERI
Gabungan ke dua elemen ini mampu membuatkan diri kamu terasa tenang serta membuatkan diri lebih relax. Jika kamu mengambil gabungan ini sebelum tidur, ia akan lebih memudahkan kamu untuk tidur dengan nyenyak dan dapatkan tidur yang berkualiti.

3)    ROTI + SOFT CHEESE + BLACKBERRIES
Kalsium yang ada pada cheese membantu mengekalkan kelembapan dan kesegaran kulit. Malah, blackberries juga mengandungi vitamin C yang mampu melawan kedutan di wajah. Jadi, gabungan ini sangat sesuai untuk individu yang sangat menjaga kecantikan kulit wajah.

4)    ROTI + AVOCADO + LADA HITAM + GARAM + SOS CILI
Ingin miliki perut yang ramping ? Gadungan 4 elemen ini mampu membakar lemak terkumpul di bahagian perut serta menaikkan metabolisma dalam badan.

5)    ROTI + SALMON + TIMUN
Omega-3 yang ada dalam isi ikan salmon mampu memperbaiki sel-sel dalam badan. Malah ia juga menambah tenaga serta menaikkan semangat kamu.

6)    ROTI + MIX VEGETABLE
Gabungan ini sangat berkhasiat, malah ia juga mengandungi vitamin. Untuk efek yang lebih, tambahkan sedikit lada hitam dalam sayuran tersebut untuk menaikkan metabolisma serta membakar lemak yang tepu.

Sedapnya lahai & feveret aku Roti + Keju + Strawberry wah sedapnya . 



P/S aku dapat info semua dari majalah REMAJA, tak salah kan share tips :) selamat mencuba n see ya 
Komen
0 Komen

No comments:

© Maria Hasun | Design By MaiGraphikDesign