10 May 2019

Review: Dermal Lip Balm

Assalamualaikum,

Hi guys, 
Hari ni nak kongsi tips untuk mereka di luar sana yang ada masalah bibir kering, mengelupas dan merekah macam aku. Produk dari Australia Jenama Dermal Lip Balm. Lip Balm ni sangat bagus dalam masa 1 hari masalah bibir korang akan selesai. Aku tak tipu sebab aku sendiri pakai poduk ni memang sangat bagus.


Sebenarnya ada banyak faktor yang menyebabkan bibir kita mengalami masalah contoh kurang minum air, selalu menjilat bibir, suka makan oren pun salah satu sebab dan sebagainya. Jadi aku boleh cadangkan korang pakai Lip Balm dari jenama Dermal ni.  Pakai waktu malam sebelum tidur dan bila bangun esok pagi bibir akan jadi lebih lembut dan tidak ada kesan merekah atau kering. Atau pakai bila korang rasa perlu. Serius hanya satu malam sahaja ya. Untuk Lip Balm Dermal ini lebih kepada jadikan bibir korang lembap dan yang penting tak kering. 


Lip Balm Dermal mengunakan formula BHA (beta hydroxy acid). BHA adalah exfoliant kimia, yang mempercepatkan proses menghilangkan kulit kering dengan cepat dan juga mengandungi bahan-bahan pelembab lain seperti mentega kakao dan lanolin. Mana nak dapatkan Lip Balm Dermal boleh beli dekat farmasi Watson or Guardian dan sekarang ada je jual kat Shoppe & Lazada. Harga murah dalam RM 12 – RM 15 macam tu.  Highly recommend ya. Macam aku jenis yang tak suka pakai makeup jadi nak serikan muka kena la pakai lipstick. Sebab itu aku kena pastikan bibir aku sentiasa lembap dan nampak sihat gitu.


Okay selamat mencuba

#tipsbibirsihat #lipbalmdermal #dermallipbalm #bibirkering #bibirmengelupas 



Komen
0 Komen

No comments:

© Maria Hasun | Design By MaiGraphikDesign